torsdag 3 november 2016

Utdelning från Atlas Copco

Idag trillade utdelningen från Atlas Copco in på kontot. Totalt fick jag 820kr vilket ger mig mer än två veckors mat. Det är lite sjukt när man tänker på det, eftersom jag inte behövt göra något för pengarna.

Nu gick inte utdelningen till mat, utan jag köpte direkt nya färska aktier i Axfood och Hemfosa. Hemfosa ligger på attraktiva 5% direktavkastning för tillfället. Nästa år får jag om inget ändras 35kr mer i utdelning tack vare dessa köp.

Vilka aktier köpte ni i veckan?

2 kommentarer:

  1. Har inte blivit något köp. Men snart dyker Telenors utdelning in och den kommer återinvesteras. Antagligen blir det Avanza Zero för den lilla summa jag får. Detta för att hålla nere investeringskostnaden samt riskspridning. Nästa köp blir 27e. Funderar på att öka i Ica, axfood samt H&M om priserna håller sig nere ;) Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, det är riktigt kul att återinvestera utdelningarna :). Axfood börjar komma ner lite nu vilket gör att det känns mer ok att köpa :). Ica och hm ligger ju också bra!

      Det blir nog en spännande vecka!

      Radera