fredag 25 november 2016

Boom! Depån över 1,2 miljoner

Booooom! Aktiedepån klättrade idag över 1,2 miljoner. Även om jag som vanlig inte bryr mig om värderingen på mina aktier så är det självklart kul när man plockar nya små mål och etapper på vägen.

Under hela dagen har jag haft extremt låg volalitet i portföljen och den har legat och jävlats mellan 1 199 885kr-1 199 985kr hela dagen. Eftersom jag sett det så tänkte jag typiskt, skulle varit så skönt att ta 1,2 innan helgen. Men börsen tänkte, haha nu jävlar ska vi jävlas. Vi låter det gå upp så att det saknas typ 0,004% haha.

Men..! Booooom!!! Avanza styr upp och kör en shoutout: "Gratis courtage på amerikanska aktier, kom och köp!" Självklart rusar alla Swedoises till köpknappen och fyller på sina kapitalförsäkringar. Tack Avanza! Jag fick nå 1,2 miljoner innan helgen! ;)

Trevlig helg på er alla härliga människor!

8 kommentarer:

  1. Grattis och bra jobbat! Bara vidare mot 1,5 nu då ;) Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ni får sluta uppdatera om samma depåvärde. Jag såg era rubriker i diverse blogglistor och blev ett tag förvirrad om vem som var vem.

      Stort grattis till er båda!

      //Humankapitalisten

      Radera
    2. Slims: tack! :) yes, mot 1,5! :)

      Radera
    3. Humankapitalisten: Haha, vi får se hur länge vi ligger hack i häl ;) Tack! :)

      Radera
  2. Haha! Det var roligt skrivet. Njut av helgen och vetskapen om att ligga över 1.2M ribban!

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en skön nivå! :)

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. Grattis! Själv nådde jag en liten milstolpe i att passera 200 000 kronor i portföljen, men mest eftersom jag förde över lönen. Aktieportföljen ökade dock för mig också idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Härligt, bra jobbat! Är väl guldnivå nu då? :)

      Radera