onsdag 7 september 2016

Få pengar utan att jobba?

Kan man få pengar utan att behöva jobba? Yes, hittills har det funkat bra att investera i utdelningsaktier i alla fall. Jag får drygt 4 kronor i timmen från mina utdelningsaktier. Det kanske låter som en dålig timlön och det är väl inget erbjudande man skulle ta emot i utbyte mot fysiskt arbete.


Det bra är att dessa 4 kronor behöver jag inte göra ett skit för att få förutom inköpet av själva aktien. Något som är ännu bättre är att dessa 4 kronor tickar in varje timme, dygnet runt, varje dag, året om. Något som är ännu bättre är att för varje krona jag får in köper jag ännu fler utdelningsaktier, som i sin tur producerar ännu mer pengar utan att jag behöver jobba. Det blir som en god cirkel som är svår att bryta.

Det första man bör göra om man är intresserad av att få pengar utan att jobba är att spara pengar och sedan investera dom, på så sätt bygger man upp sina passiva inkomster. Några saker som gör det lättare att spara pengar kan vara att fixa en billigare elräkning, billigare hemförsäkring, billigare bilförsäkring eller mobilräkning. Mat och konsumtion är andra saker som det ofta går att spara in pengar på. Sen är det bara att börja din resa mot ekonomisk frihet.

En aktie jag verkligen gillar när det gäller utdelningar är Realty Income, sen jag köpte den har jag inkasserat stabila utdelningar varje månad och samtidigt fått utdelningshöjningar.

Vilken är din bästa utdelningsaktie?




Liknande inlägg:
Starta en pengamaskin - Kom igång med ditt aktiesparande!
Bli ekonomiskt oberoende snabbt!
Vi ska sluta jobba tidigt, planerna är igång!
Spara pengar snabbt - Boosta ditt sparande!
Om 4 år behöver jag aldrig jobba mer!

6 kommentarer:

  1. Instämmer med dig - Realty Income är en fin utdelningsaktie. Väldigt trevligt med utdelning varje månad :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen fint innehav, hoppas på att den droppar lite framöver så att man kolla fylla på lite mer! :)

      Radera
  2. Jag får utdelning varje månad med en hög olika aktier istället. Coca-Cola och JNJ är väl klassiska innehav i varje långsiktig utdelningsportfölj.

    Räknar du dagsinkomst dividerat på 24? Jag tjänar tydligen inte ens en krona i timmen i så fall. Blir till att dra in mer pengar till portföljen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med kommentar! Coca-Cola och Johnson & Johnson är riktigt fina innehav! :) Har också båda i portföljen och hoppas att vi får se lite lägre priser på JNJ så kan man fylla på lite där.

      Precis, jag har räknat total årlig utdelning delat på (365x24) 8760.

      Huvudsaken är ju att det ökar, det roliga är att det tickar varje timme. Oavsett om det är 10 öre eller 10 kronor.

      Kör hårt! :)

      Radera
  3. Snålgrisarna får ca 11 kr/timme. Får se om det står sig under nästa lågkonjunktur...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt jobbat! Ja jag håller själv på att lägga om till "säkrare" aktier.

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera