torsdag 7 december 2017

Fick hem ett par riktigt bra trådlösa hörlurar

Det här inlägget skrivs i samarbete med Cykelkraft.se och jag gör det tydligt på en gång genom att nämna det redan i början av inlägget. Cykelkraft kontaktade mig och sa att de gillade min blogg och undrade om jag var intresserad av ett samarbete, förutsatt att deras produkter var något som intresserade mig. Den enda motprestationen de bad om var att jag skrev ett inlägg om de här trådlösa hörlurarna de skickade till mig gratis. Jag har alltså fått helt fria händer. Jag kan direkt säga att allt jag skriver är 100% ärligt och jag har stor respekt för Cykelkraft att de gett mig frihet att skriva vad jag vill utan påverkan på innehållet.


📷 Frihetsmaskinen

Hörlurarna som är Urbanista Boston, har jag nu under några veckor testat i lite olika aktiviteter som jag brukar göra. Jag har ett fysiskt jobb och lyssnar då ofta på musik, jag cyklar nästan vart jag än ska och kör även promenader och uteträning. Det här är mina första trådlösa hörlurar och jag undrar varför jag inte skaffat några tidigare, det är grymt skönt att slippa sladden som brukar fastna och dra ur lurarna ur öronen. Bågen som håller fast lurarna gör att de sitter fast vad man än gör, det är något jag annars haft problem med när det gäller vanliga in-ear hörlurar. En sak att tänka på är att dessa lurar sitter i "ytterörat" om man gillar det eller ej är en sak, jag gillar det speciellt vid cykling då jag vill kunna höra trafiken och andra ljud.


📷 Frihetsmaskinen


Det går snabbt och enkelt att koppla upp lurarna mot mobilen, man slår bara på Bluetooth så kopplas de ihop. Man kan styra volym, pausa spola och svara i samtal via fjärrkontrollen. Ljudkvalitén är grym även om man ska tänka på att trycket i basen blir lite klenare när de inte sitter inne i örat. Räckvidden är faktiskt rätt bra, om man är på öppen yta eller bara en lättare vägg emellan så är räckvidden i alla fall 6-7m. Man märker dock begränsningen när det blir längre än så eller om det är flera väggar emellan då det börjar hacka, speciellt om man är i rörelse. Oavsett så är det väldigt skönt att inte behöva ha mobilen på sig t.ex. i lägenheten. Batteritiden skall enligt tillverkaren räcka till 6 timmars användning, jag har inte kollat men den är bra i alla fall. I kartongen följer det med extra silikonhöljen för att anpassa storleken, ladd-kabel. en liten förvaringspåse till hörlurarna och instruktionsbok.


📷 Frihetsmaskinen


Avslutningsvis kan jag säga att jag helt ärligt verkligen gillar mina nya hörlurar och vill säga ett stort tack till Cykelkraft! Jag kommer med all säkerhet handla där framöver eftersom jag själv cyklar en del.

Kolla in Cykelkraft.se om ni behöver trådlösa hörlurar eller något i cykelväg, men de har även mycket annat.


Använder ni trådlösa hörlurar?

4 kommentarer:

  1. Stort tack för recensionen. Jag har länge letat efter ett par rimliga trådlösa enheter, men vet inte om jag vill lägga 2k+ från säkra kort som B&O eller Bose. Lurarna finns idag för 499 kr hos Elgiganten för den som är letar lägsta pris och inte gillar affiliate. Mottagandet av verifierade användare hos Prisjakt är dock minst sagt ljummet med ett snittbetyg på 3/10, så jag väljer nog att avstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Anonym,

      Kul att du uppskattade den! Ja 2000kr låter saftigt, men troligtvis ligger väl det något bakom priset. Jag har inte kollat vad andra tycker faktiskt för jag ville få en egen uppfattning. Själv är jag nöjd, jag kommer nog med en uppdatering när jag hunnit testa mer!

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  2. Jag använder bara trådlösa hörlurar numera, det känns mycket smidigare! Mvh M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej M,

      Jag håller med dig helt! Jag har inte fattat hur skönt det är innan jag provade nu :).

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera