tisdag 26 september 2017

Boom! Portföljen över 1,5 miljoner!

Jaaaa! Boom! Idag studsade portföljen upp över 1,5 miljoner kronor. Det är ett mål som jag kämpat stenhårt för ett tag nu, jag trodde verkligen inte att jag skulle nå det så här tidigt men en stark börs har gjort att portföljvärdet ökat rätt bra den senaste tiden. Jag är väldigt medveten om att värdet på portföljen troligtvis kommer att minska under en period framöver i alla fall, men jag passar ändå på att fira att jag är en och en halv miljonär idag! Boom!




Jag måste nästan säga samma sak som när jag uppnådde 1,4 miljoner, att portföljen växer mer och mer av sig själv för varje dag som går och ränta på ränta effekten är  grym! Börsen kommer gå upp och ner men utdelningarna kommer troligtvis att ticka in hyffsat stadigt. Det gör ju att oavsett om värdet går ner så kommer våra trogna utdelningsaktier stå där som riktiga krigare och kämpa emot nedgången. Ju mer börsen går ner, ju billigare fyller vi på och försvaret blir bara starkare och starkare. När vändningen sen kommer så har vi ännu fler soldater som rusar rakt upp med index och laddar inför nästa nedgång. Under tiden kommer de fortsätta att peppra utdelningar på oss och föda nya små krigare. Även om vi går mot tuffare tider så har vi väldigt bra förutsättningar att lyckas, våra krigare är med oss i med- och motgång och ju starkare vi bygger vårat försvar ju bättre odds får vi att nå våra mål. På onsdag får jag utdelning från mina 1300 Castellumaktier, bara en sån sak! :)

Vilket bolag får ni utdelning av nästa gång?





Läs liknande inlägg:
Portföljen över 1,4 miljoner kronor!
Boom! Depån över 1,2 miljoner
Depån över 1,1 miljoner

28 kommentarer:

  1. Stort grattis! Jag klev precis över 1/3 dels miljon i portföljvärde:)

    Det är Castellum som delar ut härnäst för mig med😊

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pengaregn och grattis till 3:dels miljonen!
      👊👌

      Vad blir det för utdelningen imorn då? :)

      Radera
    2. Jag tror att jag på dagen med dig fick kommit mig upp på tredjedelen! Skön känsla, och grattis till maskinen och Pengaregn :)

      Radera
    3. Härligt Thomas, grattis! Tack! :)

      Radera
  2. Kul - man ber att få gratulera!

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
  3. Grattis roligt att se, även jag nådde mitt mål idag. Kommer läsa vidare.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Vi passerade 1,5 mille för ett tag sen och firade ingenting, hmm kanske borde korkat upp det fina drickat.

    Bara 1,5 mille kvar sen kan du bli private banking kund hos AVanza, om du vill. Räntorna är väl lite lägre om man vill belåna portföljen.

    Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Snålgrisen, haha jag firade inte så mycket heller faktiskt förrutom psykologiskt.

      Yes, men problemet då är att jag inte kommer jobba långre så frågan är om jag får ett lån då :).

      Radera
  5. Stort Grattis och Lycka Till i fortsättningen!!
    Med vänlig hälsning Jojje

    SvaraRadera
  6. Grattis till 1.5 miljon :-) Måste räkna igenom hur jag ligger till också här någon dag. Tror dock jag ligger på strax under 1.5 tack vare H&Ms kräftgång. Men blir det en skaplig rapport imorgon kan det se lite bättre ut. Mot 2 nu ;)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tqck Slimis, äntligen det målet avklarat! :) Ja det blir spännande imorgon, hoppas på en bra rapport så får du fira :).

      Radera
  7. Gick över 100.000:- idag, faktiskt precis på min 50-års dag. Är Castellum för mig oxå :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till båda 100.000kr och födelsedagen! :) ja också Castellum imorgon, kul! :)

      Radera
  8. Stort grattis!

    Jag harvar på med min lilla kvartsmiljon. Låg en bit över men sedan bestämde sig börsen för att säcka ihop över sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kaizenliv, ja så är det ju ibland. Troligtvis är jag under 1,5 inom en månad igen ;).

      Radera
  9. Stort grattis till att nå 1,5 miljoner målet!

    SvaraRadera
  10. Glömt att gratta dig för detta!
    Stor prestation och otroligt stort grattis!

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vilken fantastisk känsla det måste vara. Nu blev jag ännumer peppad :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du blev peppad! :) Kör hårt nu!

      Radera
  12. Grattis

    Tittade nyss på min gamla bankdepå (ja, den ligger kvar sen innan ISK fanns, men inget jag gör nåt åt) och upptäckte att jag fått utdelning från gubbdagiset för ett par veckor sen. Det var trevligt.

    Hälsningar Spargrisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gubbdagiset? :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
    2. Brukar vara Clas Ohlson

      Radera