onsdag 18 januari 2017

Utdelning Investor 2017

I maj kommer utdelningen från Investor in på kontot. Investor har en riktigt god historik av höjda utdelningar och jag tror inte att de kommer avvika från den trenden i år heller. Så ska vi gissa, vad blir utdelningen i Investor 2017?



Jag gissar att utdelningen höjs till 11kr, dvs en höjning med 10%.

Haha, det kanske kan tyckas att jag fegar lite med tanke på historiken men, men ;) Det skulle vara kul att höra lite grubblerier och tankar kring Investor då jag själv tror stenhårt på dom som ett framtida innehav. Om någon vill komma med lite mothugg så tar jag gärna emot det, men först..

Vad blir utdelningen i Investor 2017?

13 kommentarer:

  1. Erhöll mina första 440:- från Investor under förra året, och det var min första utdelning någonsin. Vi får se under kommande året hur det blir med utdelningarna. Som det ser ut nu kommer ca: 2500:- rulla in fram till i vår, en summa kopplad till samtliga aktier och inte bara Investor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat och kul att vi båda har Investor! :)

      Snyggt med alla utdelningar du ser ut att få in, grattis! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  2. Investor har ju höjt utdelningen med 1kr de senaste åren så jag tror som du att det blir 11kr i år.
    Jag äger inga aktier i Investor för närvarande men är det bolag som ligger närmast till hands att ta in i portföljen. Som långsiktig investering så tycker jag Investor är ett bra val.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som en ok chansning ;) Ja Investor är nog helt ok på längre sikt, tack för kommentaren!

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  3. 11:- är nog en lågoddsare;). 10% löneökning är ju verkligen inte fel:) Tänk om alla bolag kunde höja med 10%.

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, men jag gillar lågoddsare ;) 10% i snitt hade varit drömmen!

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  4. Om det är nått jag inte gillar med Investor är det deras innehav i Ericsson. Men Investor har helt klart en imponerande historik. Ett innehav jag ångrar att jag sålde för länge sen. Tror på en utdelning runt 11 kr ;) Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om Ericsson, men man kan inte få allt ;)

      Då verkar vi vara överens om vad de höjer med! :) Inte funderat på att ta in dom igen?

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  5. Det blir helt klart intressant att se vad det blir! Investor har ökat i Ericsson på sistone. Behåller mina Investor men kommer att öka främst i indexfonder framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se vad det blir! Indexfonder är grymt bra! :)

      Tack för kommentaren!

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera
  6. Tror möjligen att de kan vara lite mer försiktiga nu när Ericsson går svajigt. Å andra sidan har de kassa nog att höja till 11 kronor ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, en tror ändå på 11 kr. Vi får se! :)

      Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

      Radera