onsdag 9 november 2016

Skanska går mot strömmen

Vi kan väl säga såhär, valet gick väl inte riktigt som folk förväntat sig. Men jag måste säga att hittils har reaktionen inte varit så stor som jag trodde den skulle bli. Förmodligen får vi se en fortsatt nedgång under veckan.

Trots att alla mina innehav visar rött så är det en som gått pluss idag, det är skanska. Med alla uttal om stora satningar på byggnationer av infrastruktur, sjukhus och städer är framtidstron bra för skanska.

Skanska är mitt 5e största innehav och gör en liten skillnad i dagens minussiffra. Inte för att jag bryr mig om kurserna men det känns skönt att veta att portföljen är diversifiierad.

Nu ska jag handla på rea, vilka aktier köper ni idag?

4 kommentarer:

  1. Tyckte "rean" kom av sig lite. Hade sett fram mot att handla på mig lite till schyssta priser men jag tycker det ser ut som i princip vilken vanlig börsdag som helst. Ska bli spännande att se var de amerikanska börserna tar vägen när dom öppnar i eftermiddag.

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig totalt! Jag lyckades köpa på mig lite axfood, castellum, hemfosa och oacar pref när index var ner 2,5% men köpte väldigt lite. Jag trodde vi skulle ner iaf 3-4% och väntade, men som du säger nu är vi i en vanlig börsdag igen.

      Jag är ändå beredd på några procent ner senare i veckan och kanske redan ikväll på den amerikanska börsen.

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera
  2. Även jag får smaka på blått ifrån både Skanska och ICA. Det här var inte vad jag hade räknat med. Var är börsens alla domedagsprofeter?

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
  3. Ja, nu börjar det bli ännu fler blå siffror. Aja vi får se vad rewten av veckan bjuder på.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera